עמותת לב החינוך שובתת • פינדרוס מונה היום למנכ"ל

    שלום בידרמן 2 Comment on עמותת לב החינוך שובתת • פינדרוס מונה היום למנכ"ל
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר מועצת עיריית ירושלים יצחק פינדרוס מונה היום למנכ"ל מוסדות החינוך המיוחד "לב החינוך" בעיצומה של שביתת המורים על אי תשלום שכר. פינדרוס: רואה בזה שליחות גדולה ליצב את המצב ולשלם את משכורות העובדים בהקדם.

    הבוקר דיווחנו כי עובדי עמותת לב החינוך המאוגדים בכוח לעובדים, משביתים החל מיום ג' ועד להודעה חדשה, שניים מן המוסדות שמפעילה העמותה: ביה"ס "לב טהור"-המיועד לילדים בחינוך המיוחד (PDD , אוטיזם, אספרגר) וישיבת "נתיבות לימוד"- תלמוד תורה לנערים עם בעיות תקשורת. בהמשך השבוע ייתכן כי תורחב השביתה גם למוסדות העמותה האחרים. 320 העובדים ובהם עובדי הוראה (מורות, מורים וסייעות התפתחותיות) גננות, וצוות פארא-רפואי, מוחים על כך שלא קיבלו את שלוש משכורות והסייעות החינוכיות- ארבעה חודשים.

    "אנו שרויים בחוסר וודאות מוחלט": אומרת נ' מועד העובדים "לא קיבלנו משכורת שלושה חודשים השנה, והנה אנחנו בפתחו של חודש חדש ולא זו בלבד, שאיננו יודעים האם נקבל את המשכורת הבאה, הרי משרד החינוך, אשר אמור לפקח ולתקצב את המוסדות, מדבר עם ההנהלה ועם ההורים אך מדיר אותנו מהשיחות. האם סביר שגם נעבוד בחינם וגם ניתפש כמוקצים על ידי המדינה?"

    עמותת "לב החינוך" מפעילה חמישה מוסדות לילדים חרדים, הכוללים בית ספר לילדים בעלי לקויות למידה; ביה"ס לילדים בעלי הפרעות תקשורת (אספרגר, P.D.D. , אוטיזם, וכו') ; מסגרות לגיל הרך לילדים שאובחנו כבעלי קשיים התפתחותיים שונים; ישיבת המשך לביה"ס לליקוי למידה וביה"ס "רגיל". כ-1600 תלמידים לומדים בעמותה הממומנת על ידי משרד החינוך , עיריית ירושלים ומימון הורים( תשלום שכר לימוד לאחד מבתי הספר). "אנו מתקשים לעמוד בצרכי הילדים, היות ואנו מצויים תמיד בחוסר חמור באנשי צוות" אומרת ד' עובדת נוספת בעמותה. הנחיות משרד החינוך מחייבות שני אנשי צוות לכל שניים עשר ילדים , ואנחנו מתקשים לעמוד בזה. מי יהיה מוכן לעבוד בתנאים כאלה? חבל שמי שמשלם את המחיר הם הילדים. אדישות משרד החינוך כלפי המשבר בו שרויה העמותה לא ברורה לנו". היא מוסיפה.

    חובות העמותה מוארכים בלמעלה מ-10 מיליון ש"ח, כאשר רוב החוב הוא לעובדים. משרד החינוך נכשל בפיקוח ונמנע מלהתערב מכשלי הניהול, עד לשביתה בת יום בה נקטו העובדים בשבוע שעבר. אולם למרות פניות חוזרות, משרד החינוך לא הבהיר לוועד העובדים כיצד בכוונתו לפתור את המשבר. "משרד החינוך בעצם מצפה מהעובדים לעבוד בחינם.

    כל הנהלה חדשה, תירש את חובות העתק ותתקשה להתקיים" מסביר יוני בלבן רכז מטה ירושלים בכוח לעובדים המלווה את העובדים . "הנה למשל בחודש הבא אמורים לקופת העמותה כמה מיליוני שקלים ממשרד החינוך ותשלומים מעיריות מהן מגיעים הילדים-לאן ילך הכסף הזה? לנושים, לבנקים. אין מנוס מפתרון עומק יצירתי. ופתרון כזה לא ימצא בלי משא ומתן עם נציגי העובדים. " במידה ולא יתקבלו תשובות ממשרד החינוך, צפויים העובדים להרחיב את השביתה בצורה מתגלגלת ולפתוח בעיצומים והשבתות במוסדות נוספים וכן למחות בפני משרד החינוך, במחאה על אי תשלום המשכורות וסירוב המשרד להיפגש עם הנהגת ועד העובדים.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אני אימא לילדים יכולה להגיד שהילדים הכי סובלים וגם ההורים ומצער שעדין אין פתרון לבעיה מדובר במאות ילדים ואנשי צוות שעושים עבודת קודש וחבל שלא צועקים ואין יחס לבעיה שנוצרה אין טיפולים ויש שביתה וכואב הלב על הילדים האלה

    2. 1

      ארבעה חודשים ללא משכורת! היכן משרד החינוך?